مولفه هاي اساسي وكالت در طراحي سايت

معرفي بهترين سايت هاي فروشگاه و محصولات آن ها

مولفه هاي اساسي وكالت در طراحي سايت

هر يك از اين مؤلفه‌ها در بخش‌هاي بعدي اين فصل با عمق بيشتري مورد بررسي قرار مي‌گيرند، اما اين يك نماي كلي از نحوه دفاع از مشكل شما است.
مهارت هاي بقا براي مدافعانهنگامي كه با يك كمپين حمايتي عمومي مي شويد، ممكن است توجه تعدادي از افراد را جلب كنيد، كه همه آنها براي شما آرزوي سلامتي نخواهند كرد. اگر همه چيز اشتباه پيش برود، ممكن است در اخبار محلي بسيار احمقانه به نظر برسيد، كه براي كمپين هاي آينده شما خوب نخواهد بود. حتي بدتر از آن، در برخي شرايط، يك اقدام اشتباه مي تواند شما را به دادگاه بكشاند. حداقل، خطر چرخاندن چرخ‌هايتان وجود دارد، اگر وظايف بسياري را كه مربوط به حمايت و پشتيباني است به طور مؤثر انجام ندهيد.
به عنوان مثال، براي بررسي بدترين سناريو، به اين فكر كنيد كه كمپيني براي ارتقاي سلامت بهتر براي فقرا چه مشكلي دارد:
شما بيمارستان محلي را متهم مي كنيد كه يك بيمار بيمار را دور مي زند، بدون اينكه حقايق خود را بررسي كنيد. بيمارستان ثابت مي كند كه اين مرد را معالجه كرده است، اما او خود را زودتر مرخص كرد.شما با انتشار يك بيانيه مطبوعاتي كه از نام آنها استفاده مي كند، متحدان خود را از شكل خارج مي كنيد، بدون اينكه ابتدا آنها را چك كنيد.شما يك تظاهرات بزرگ را بيرون از بيمارستان اعلام مي كنيد و فقط سه نفر حاضر مي شوند.شب آماتور است!
در بخش بعدي اين فصل، ما 20 نكته را جمع آوري كرده ايم كه به اعضاي گروه شما كمك مي كند تا از بلايا جلوگيري كنند. آن‌ها مي‌توانند وظايف خود را به‌طور مؤثر، با اطمينان، و با خطر پايين افتادن روي بند كفش‌شان انجام دهند.
درك موضوعاحتمالاً در حال حاضر ايده بسيار خوبي از موضوع يا مشكل داريد.
مثلا:
شما از مشكل رو به رشد بي خانماني، به ويژه در ميان افراد داراي فرزندان كوچك آگاه هستيدشما احساس مي كنيد كه تقريباً به اندازه كافي در جامعه شما براي جلوگيري از سيگار كشيدن جوانان انجام نشده استگروه شما مي ترسند كه يك شهرك صنعتي جديد در بالاي رودخانه آب را آلوده كندبا اين حال، مهم است كه درك عميق تري از اين موضوع ايجاد كنيم، از جمله تحقيق براي تحليل اينكه چه كسي قدرت دارد. به ياد داشته باشيد، حمايت در مورد قدرت است - كسي كه مي تواند بر چيزهاي مهم تأثير بگذارد. شما بايد بدانيد كه قدرت حريفان كجاست و چگونه مي توانيد به طور موثر بر آن تأثير بگذاريد يا با آن مقابله كنيد.
به رسميت شناختن متحداناگر شما تنها افرادي در شهر هستيد كه مي‌خواهيد براي مشكلي كه شناسايي كرده‌ايد كاري انجام شود، ممكن است علت شما با مشكل مواجه شود. مبارزه با شهرداري يك چيز است: مقابله با جامعه اي متشكل از افراد متخاصم يا بي تفاوت بسيار سخت تر است. اگر تنها تعداد انگشت شماري از افراد در كنار شما باشند، ممكن است براي كساني كه در قدرت هستند بسيار آسان باشد كه شما را به‌عنوان يك ديوانه كنار بگذارند. يكي از كارهاي شما اين خواهد بود كه آن "حاشيه" را به عنوان بخشي از كل جمعيتي كه تحت تأثير اين موضوع قرار گرفته اند به نظر بياوريد. آن وقت افراد صاحب قدرت متوجه خواهند شد.
در جايي، متحداني وجود دارند - افرادي كه مي توانند با شما متحد شوند و به هدف شما حجيم، ديده شدن و نفوذ بدهند. مي‌توانيد از روش‌هايي مانند «شبكه برق» استفاده كنيد كه به شما كمك مي‌كند آن گروه‌ها و آژانس‌هايي را در شهر كه قدرت كمك به گروه شما را دارند، مشخص كنيد. اين شبكه همچنين به شما كمك مي كند تا راه هاي خاصي را شناسايي كنيد كه اين متحدان بالقوه مي توانند در آنها كمك كنند.
البته، بايد مراقب باشيد كه چه كساني را به كشتي دعوت مي‌كنيد - برخي از متحدان ممكن است چمدان‌هايي بياورند كه شما به آن نياز نداريد. ما به شما كمك مي‌كنيم منافع بالقوه را در مقابل خطرات احتمالي متعادل كنيد، و حاميان مفيدي بيابيد كه به جاي اينكه مانع كار شما شوند - چه بخواهيد يك ائتلاف تمام عيار بسازيد ، چه يك اتحاد يا شبكه غيررسمي، به شما كمك مي‌كنند.
علاوه بر تصميم گيري در مورد اينكه آيا گروه هاي ديگر به هدف شما علاقه دارند يا خير، مهم است كه بفهميد آيا اتحاد با آنها به نفع شماست يا خير. براي مثال، فرض كنيد قصد داريد زندگي را براي خرده فروشاني كه به بچه‌ها سيگار مي‌فروشند سخت كنيد، و مي‌دانيد كه انجمن سرطان آمريكا، چند گروه جوان محلي و يك جفت كليساي روشنفكر اهداف مشابهي دارند. چگونه مي توانيد به بهترين شكل به يكديگر كمك كنيد؟ آيا يك رابطه نزديك مي خواهيد؟ فرض كنيد اين افراد با منشور خود در نوع اقدامي كه مي توانند در آن شركت كنند محدود شده اند؟ فرض كنيد آنها ممكن است بخواهند هدايت كل كمپين را در دست بگيرند؟ فرض كنيد آنها در برخي موارد با منافع شما و در برخي موارد مخالف شما هستند؟
شناسايي مخالفان و مقاومتاگرچه مي‌توان بدون داشتن حريف از آن دفاع كرد (به عنوان مثال، ممكن است تا حد زيادي براي غلبه بر جهل و اينرسي كار كنيد)، اكثر كمپين‌هاي حمايتي يك جالوت قابل تشخيص دارند - يا حتي چندين كودك بزرگ (و بالقوه پست) در بلوك. مخالفان شما چه كساني هستند؟ چرا مقاومت مي كنند؟ و چه كاري مي توانيد در مورد آن انجام دهيد؟
اين سوالات بايد با هم پاسخ داده شود. دانستن اسامي مخالفانتان فايده اي ندارد مگر اينكه بدانيد چرا آنها با شما مخالفت مي كنند. گاهي اوقات، اين ممكن است به دليل واضح ترين دلايل نباشد، بنابراين بايد بدانيد كه چه اتفاقي مي افتد.
شروع با علت مقاومت اغلب مثمر ثمرتر از شروع با ليستي از افرادي است كه انتظار داريد افراد بدي باشند: ممكن است با شگفتي هايي روبرو شويد. براي مثال، يك توسعه‌دهنده بزرگ ممكن است از تلاش شما براي مسكن ارزان‌تر حمايت كند، زيرا مي‌داند كه حضور افراد بي‌خانمان در محله مي‌تواند افراد ثروتمند را از خريد خانه‌هاي گران‌قيمتش منصرف كند. به طور مشابه، افرادي كه ممكن است از آنها انتظار حمايت داشته باشيد ممكن است با شما مخالفت كنند. شايد يك آژانس بزرگ كه به نظر مي‌رسد اهداف شما را به اشتراك مي‌گذارد، به دليل اينكه به نظر مي‌رسد شما به زمين آن‌ها تجاوز مي‌كنيد يا در گذشته آنها را به بي‌اثر بودن متهم مي‌كنيد، از شكل و شمايل خارج شده باشد. شما نمي توانيد چيزي را بديهي فرض كنيد.

هر يك از اين مؤلفه‌ها در بخش‌هاي بعدي اين فصل با عمق بيشتري مورد بررسي قرار مي‌گيرند، اما اين يك نماي كلي از نحوه دفاع از مشكل شما است.
مهارت هاي بقا براي مدافعانهنگامي كه با يك كمپين حمايتي طراحي سايت وكالت عمومي مي شويد، ممكن است توجه تعدادي از افراد را جلب كنيد، كه همه آنها براي شما آرزوي سلامتي نخواهند كرد. اگر همه چيز اشتباه پيش برود، ممكن است در اخبار محلي بسيار احمقانه به نظر برسيد، كه براي كمپين هاي آينده شما خوب نخواهد بود. حتي بدتر از آن، در برخي شرايط، يك اقدام اشتباه مي تواند شما را به دادگاه بكشاند. حداقل، خطر چرخاندن چرخ‌هايتان وجود دارد، اگر وظايف بسياري را كه مربوط به حمايت و پشتيباني است به طور مؤثر انجام ندهيد.
به عنوان مثال، براي بررسي بدترين سناريو، به اين فكر كنيد كه كمپيني براي ارتقاي سلامت بهتر براي فقرا چه مشكلي دارد:
شما بيمارستان محلي را متهم مي كنيد كه يك بيمار بيمار را دور مي زند، بدون اينكه حقايق خود را بررسي كنيد. بيمارستان ثابت مي كند كه اين مرد را معالجه كرده است، اما او خود را زودتر مرخص كرد.شما با انتشار يك بيانيه مطبوعاتي كه از نام آنها استفاده مي كند، متحدان خود را از شكل خارج مي كنيد، بدون اينكه ابتدا آنها را چك كنيد.شما يك تظاهرات بزرگ را بيرون از بيمارستان اعلام مي كنيد و فقط سه نفر حاضر مي شوند.شب آماتور است!
در بخش بعدي اين فصل، ما 20 نكته را جمع آوري كرده ايم كه به اعضاي گروه شما كمك مي كند تا از بلايا جلوگيري كنند. آن‌ها مي‌توانند وظايف خود را به‌طور مؤثر، با اطمينان، و با خطر پايين افتادن روي بند كفش‌شان انجام دهند.
درك موضوعاحتمالاً در حال حاضر ايده بسيار خوبي از موضوع يا مشكل داريد.
مثلا:
شما از مشكل رو به رشد بي خانماني، به ويژه در ميان افراد داراي فرزندان كوچك آگاه هستيدشما احساس مي كنيد كه تقريباً به اندازه كافي در جامعه شما براي جلوگيري از سيگار كشيدن جوانان انجام نشده استگروه شما مي ترسند كه يك شهرك صنعتي جديد در بالاي رودخانه آب را آلوده كندبا اين حال، مهم است كه درك عميق تري از اين موضوع ايجاد كنيم، از جمله تحقيق براي تحليل اينكه چه كسي قدرت دارد. به ياد داشته باشيد، حمايت در مورد قدرت است - كسي كه مي تواند بر چيزهاي مهم تأثير بگذارد. شما بايد بدانيد كه قدرت حريفان كجاست و چگونه مي توانيد به طور موثر بر آن تأثير بگذاريد يا با آن مقابله كنيد.
به رسميت شناختن متحداناگر شما تنها افرادي در شهر هستيد كه مي‌خواهيد براي مشكلي كه شناسايي كرده‌ايد كاري انجام شود، ممكن است علت شما با مشكل مواجه شود. مبارزه با شهرداري يك چيز است: مقابله با جامعه اي متشكل از افراد متخاصم يا بي تفاوت بسيار سخت تر است. اگر تنها تعداد انگشت شماري از افراد در كنار شما باشند، ممكن است براي كساني كه در قدرت هستند بسيار آسان باشد كه شما را به‌عنوان يك ديوانه كنار بگذارند. يكي از كارهاي شما اين خواهد بود كه آن "حاشيه" را به عنوان بخشي از كل جمعيتي كه تحت تأثير اين موضوع قرار گرفته اند به نظر بياوريد. آن وقت افراد صاحب قدرت متوجه خواهند شد.
در جايي، متحداني وجود دارند - افرادي كه مي توانند با شما متحد شوند و به هدف شما حجيم، ديده شدن و نفوذ بدهند. مي‌توانيد از روش‌هايي مانند «شبكه برق» استفاده كنيد كه به شما كمك مي‌كند آن گروه‌ها و آژانس‌هايي را در شهر كه قدرت كمك به گروه شما را دارند، مشخص كنيد. اين شبكه همچنين به شما كمك مي كند تا راه هاي خاصي را شناسايي كنيد كه اين متحدان بالقوه مي توانند در آنها كمك كنند.
البته، بايد مراقب باشيد كه چه كساني را به كشتي دعوت مي‌كنيد - برخي از متحدان ممكن است چمدان‌هايي بياورند كه شما به آن نياز نداريد. ما به شما كمك مي‌كنيم منافع بالقوه را در مقابل خطرات احتمالي متعادل كنيد، و حاميان مفيدي بيابيد كه به جاي اينكه مانع كار شما شوند - چه بخواهيد يك ائتلاف تمام عيار بسازيد ، چه يك اتحاد يا شبكه غيررسمي، به شما كمك مي‌كنند.
علاوه بر تصميم گيري در مورد اينكه آيا گروه هاي ديگر به هدف شما علاقه دارند يا خير، مهم است كه بفهميد آيا اتحاد با آنها به نفع شماست يا خير. براي مثال، فرض كنيد قصد داريد زندگي را براي خرده فروشاني كه به بچه‌ها سيگار مي‌فروشند سخت كنيد، و مي‌دانيد كه انجمن سرطان آمريكا، چند گروه جوان محلي و يك جفت كليساي روشنفكر اهداف مشابهي دارند. چگونه مي توانيد به بهترين شكل به يكديگر كمك كنيد؟ آيا يك رابطه نزديك مي خواهيد؟ فرض كنيد اين افراد با منشور خود در نوع اقدامي كه مي توانند در آن شركت كنند محدود شده اند؟ فرض كنيد آنها ممكن است بخواهند هدايت كل كمپين را در دست بگيرند؟ فرض كنيد آنها در برخي موارد با منافع شما و در برخي موارد مخالف شما هستند؟
شناسايي مخالفان و مقاومتاگرچه مي‌توان بدون داشتن حريف از آن دفاع كرد (به عنوان مثال، ممكن است تا حد زيادي براي غلبه بر جهل و اينرسي كار كنيد)، اكثر كمپين‌هاي حمايتي يك جالوت قابل تشخيص دارند - يا حتي چندين كودك بزرگ (و بالقوه پست) در بلوك. مخالفان شما چه كساني هستند؟ چرا مقاومت مي كنند؟ و چه كاري مي توانيد در مورد آن انجام دهيد؟
اين سوالات بايد با هم پاسخ داده شود. دانستن اسامي مخالفانتان فايده اي ندارد مگر اينكه بدانيد چرا آنها با شما مخالفت مي كنند. گاهي اوقات، اين ممكن است به دليل واضح ترين دلايل نباشد، بنابراين بايد بدانيد كه چه اتفاقي مي افتد.
شروع با علت مقاومت اغلب مثمر ثمرتر از شروع با ليستي از افرادي است كه انتظار داريد افراد بدي باشند: ممكن است با شگفتي هايي روبرو شويد. براي مثال، يك توسعه‌دهنده بزرگ ممكن است از تلاش شما براي مسكن ارزان‌تر حمايت كند، زيرا مي‌داند كه حضور افراد بي‌خانمان در محله مي‌تواند افراد ثروتمند را از خريد خانه‌هاي گران‌قيمتش منصرف كند. به طور مشابه، افرادي كه ممكن است از آنها انتظار حمايت داشته باشيد ممكن است با شما مخالفت كنند. شايد يك آژانس بزرگ كه به نظر مي‌رسد اهداف شما را به اشتراك مي‌گذارد، به دليل اينكه به نظر مي‌رسد  شما به زمين آن‌ها تجاوز مي‌كنيد يا در گذشته آنها را به بي‌اثر بودن متهم مي‌كنيد، از شكل و شمايل خارج شده باشد. شما نمي توانيد چيزي را بديهي فرض كنيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.